Oldalak

2011. február 13., vasárnap

Exkluzív interjú Dean Winstanley-vel

A 2010-es év meglepetés emberével beszélgettünk és nagyszerűen állta kérdéseink áradatát. Jöjjön tehát az interjú az idei Lakeside-i világbajnokság döntősével.







Először is gratulálunk a fantasztikus évedhez és természetesen a világbajnokságon elért helyezésedhez is. Mennyi időt töltesz gyakorlással és mi a kedvenc edzés programod?
„Ha egyedül gyakorlom, akkor általában két órát esténként és az 5 leg 5 set-es 501 dupla kiszállót játszom 15 dobott nyíl vagy az alatt.”

A világbajnokságon hol volt az a pont amikor azt gondoltad, hogy itt most bejuthatsz a döntőbe?
„Hogy őszinte legyek sosem néztem túl messzire csak a következő mérkőzéssel foglalkoztam és mentem mérkőzésről mérkőzésre egyre feljebb. Mindenegyes játékos arról álmodik, hogy egyszer majd döntőt játszik Lakeside-on és nyer.”

Felteszem a kérdést amit gondolom már ezerszer feltettek. Gondoltál arra hogy a PDC-ben folytasd a pályafutásodat hosszútávon?
„Természetessen gondoltam rá hogy a PDC-ben játszak. Egyenlőre azonban még a BDO-ban játszom és elég pénzt keresek vele egyenlőre. Idén megcsapott a Világbajnoki cím szele és jövőre szeretném újra megpróbálni. Aztán majd a következő 5 évben kiderül, ha már itt az ideje.”

Van valami jó módszered a koncentráció fenntartására, amikor az idegeid már eléggé elfáradtak?
„Általában amikor érzem nem megy a koncentráció és az idegeim kezdenek fáradni, olyankor mindíg valami semleges dologra figyelek a bemondó nyakkendőjére vagy arcokra a közönségből, a kamerákra ahogy követnek engem. Ezek a dolgok mindíg visszahoznak a játékba és boldoggá tesznek.”

Ez volt az első teljes éved a BDO-ban. Mikor érezted úgy, hogy elérhető számodra a Lakeside-i világbajnokság?
„A German Open után 100%-ban éreztem, hogy meglehet és igen is megérdemlem, hogy ott legyek. Először 3 évet adtam magamnak, hogy kvalifikáljam magam Lakeside-ra és első legyek a WDF világranglistáján. 18 hónap alatt elértem Lakeside-ot és ugyan ennyi idő alatt lettem a elsőszámú játékos a WDF listán. Most 3 évet adok magamnak, hogy megnyerjem a Világbajnokságot. Csak az idő mondhatja meg ez mikor fog sikerülni.”

Melyik a kedvenc mérkőzésed amit valaha is láttál a tv-ben és melyik amit te játszottál?
„Andy Foldham - Mervyn King amikor Andy megnyerte a világbajnokságot. A legkedvesebb mérkőzés amit játszottam az a German Open döntő és persze a VB döntő.”

Ki volt az aki gyermekkorodban a legnagyobb hatással volt rád egy családtag, vagy valaki a profik közül?
„A családból édesapám volt rám a legnagyobb hatással. Mindíg arra törekedtem, hogy olyan jó legyek mint ő. A profi játékosok közül Eric Bristow, ezt úgy gondolom nem kell megmagyaráznom.”

Játszottál valaha ifjúsági versenyeken?
„Nem, nem játszottam soha semmilyen ifjúsági vagy más versenyen az otthonomon kívül.”

Ha mondanod kellene három nevet akikről a következő években biztosan hallunk majd kik lennének azok?
„Brian Dawson, Lorraine Farlam, Kieth Evans szerintem róluk biztosan hallunk majd.”

Sok embernek akik újak a darts világában az első kérdésük, hogy mikor találod meg a neked legjobban megfelelő nyilat. Neked mi a vélemémyed, mit mondanál erről?

„Ezt pontossan nem lehet megmondani. Van aki elsőre megtalálja, van akinek az ötvenedik a nyerő. Ezt csak a saját kezed és az újjaid tudják neked megmondani.”

Mi a véleményed a politikáról ami körülveszi a sportot, gondolok itt arra, hogy a média, a szurkolók inkább a PDC-re figyelnek. Mit kellene csinálnia a BDO-nak, hogy felvegye a versenyt?
„ Nem hiszem hogy itt bármilyen állást is kellene, vagy lehet foglalni. A PDC egy különálló darts szervezet, ahogyan a BDO-is. Mindkettőben vannak barátaim és mindkettőben vannak dolgok amik jók és olyanok is amin lehetne változtatni. Persze minden játékosnak megvan a maga véleménye én nem igazán szeretek beszélni erről.”

Köszönjük, hogy időt szakítottál ránk és sok sikert kívánunk neked a jövőben.

Nincsenek megjegyzések: